reklama

Arthur Guinness day

oslava 250-tého výročia čierneho zamatu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pintu* po práci

si dávam na severnej

strane rieky Liffey: v O’Reilly Bros pub,

Inns Quay.

Pár chlapov pozerá v telke Ramba.

Každý z nich popíja svoj čierny drink.

Po únavnej robote mi toto

akosi vyhovuje. Nikam inam

som sa nevtesnal a 

do Siné** (pub, ktorý som mal po ceste)

by mi sekuriťák tak či tak nedovolil vstúpiť -

v taške som mal plechovku na večer.

****

Všade inde to len tak buráca.

Môj rytmus je iný:

Oceňujem tichý írsky pub zo starej školy.

Všetko moderné je skŕz naskŕz preplnené.

O’Reilly Bros' je oázou pokoja

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

uprostred beznádejne vpred frčiacej histórie.

Fast forward.

Veď ešte predvčerom to bolo výročie

stopäťdesiate.

Severodublinské ‘No Bother’ ako odpoveď

mladého barmana, keď si pýtam pivo.

Severný Dublin, i keď menej komfortný

ako južný, mi vyhovuje:

je naturálny, neučesaný, drsný, ošarpaný. 

Nearogantný.

Chodievam sa tam prejsť, občas, keď sa vyteperím z podzemnej kancelárie

päť hviezdičkového hotela na juhu mesta.

Pýtam sa sám seba kde sú pokojné časy z leta 2007:

celý august som sedával na lavičke v Herbert parku,

ruka v ruke s Albertom Moraviom. 

Čítal som Nudu a pomaly si hľadal prácu

po dlhej juhoamerickej ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočná nuda bola v nedohľadne (spomienky na cestu stále veľmi živé).

Čo mi dnes rozpovedal Daniel, náš firemný sekuriťák z východného Slovenska?

Daniel hovoril o Janovi

zo západného Slovenska-

Bol to príbeh o jednej ponožke a peniazoch,

o cestách z Blanchardstownu do práce v centre pešo :

‘jedného dňa sa zobudí starý, s horou nepoužitých

peňazí, a spomienkami na

celoživotné ping pongové zápasy s jeho bratom.’

To je Security!

Danielovi okamžite navrhnem, že ak vyhrám ja balík peňazí v lotérii,

zaplatím jemu a jeho rodine dovolenku

na Maledivách.

Toto je jedna z vecí, o ktorej som

skalopevne presvedčený.

Daniel, malý div sveta. Meter deväťdesiat sedem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

´´´´

Večer, po práci a plechovke guinnessu, si doma v posteli prečítam

pasáž z Bukowského:

Some men never die_______ _______sú ľudia, ktorí nikdy nezomrú

And some men never live __________a sú ľudia, ktorí nikdy nežili.

But we’re all alive tonight __________dnes večer sme ale nažive všetci.

Náhodný výber z hrubej knihy jeho veršov.

Alebo ma chceš presvedčiť o opaku, o tom, že náhody sú pre prízemných pragmatikov,

cynikov a politikov?

Atď.

* pohár piva

** Siné je skvelý pubík na severnej strane rieky Liffey, Upper Ormond Quay. Miesto má príjemný retro & urban feel. Pripomína mi starú pekáreň v Nitre, - z rokov '98-'01 (divoko romantické časy študírovania). Sin é znamená v írskom jazyku That's it - to je ono.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To je ono.

this was a dose of lsb (24_09_09)

Ladislav Bodík

Ladislav Bodík

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vážim si pokoj, to je všetko Zoznam autorových rubrík:  ZEITGEISTpocestné haikuAllegorische VariationencititzscheMemoirsSur AmericanaGonzo_BloggdublinskishireberlinskiSR - Sillykónová Republika?krakowski

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu